VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

olga ser på tv

olga ser på tv
mamma stör mej inte..

Olga fryser!

Olga fryser!

måndag 25 april 2011

Hjälpt mamma


idag har vi haft en mysig dag.

Vi gick ut direkt när vi vaknat o det har verkligen varit kanonväder.
Solen har strålat o jag o Zaga har lekt ute.Zaga fick gå in efter ett tag fr hon kunde ej sköta sej riktigt tyckte pappa.Jag är ju så snäll o lyssnar på mamma o pappa så jag fick va kvar ;-)

Jag har hjälpt mamma att plantera blommor.Först satte vi skott som vi satt från en ampellilja.det blev 6 st krukor så vi får hoppas att nån tar sej iaf.

Sen gick vi på framsidan o där satte vi penseer..det blev jättefint.Tycker det är så kul o få hjälpa till.Vi krattade bort lov från gräsmattan o sen flyttade vi på forden så gräsmattan får torka upp reditt ordentligt.

Mamma o jag tog oss sedan en liten promenad...härligt o röra på sej lite.

Jo förresten,jag glömde ju berätta att det kom en fin liten katt gående över vår gård o hahahhaha...den såg inte mej ;-)) gissa vad jag gjorde??jo jag smög fram bakom den o hihih ni skulle sett sicken fart de blev på den!!hahaha ja det var dagens bästa.

Ikväll blev det litta extragoo middag.Jag fick stekta päror o litta kött plus mina kulor.Så nu ligger jag o slappar på soffan o värmer pappas fötter.

En härlig innehållsrik dag idag med andra ord.

TJINGELING!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar