VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

olga ser på tv

olga ser på tv
mamma stör mej inte..

Olga fryser!

Olga fryser!

fredag 2 juli 2010

ALLERGICHOCK!!!

Ojojojoj 'Nu var det min tur idag att få en allergichock.
Jag var med o bada o när vi kom hem igen syntes knappt mina ögon o jag hade stora stora bubblor på hela kroppen!
Mamma blev jätteorolig o vi gick raskt in i duschen där hon duscahde mej i svalt nästan kallt vatten.
Sen gjorde vi som tant Anna (vår veterinär)sagt,jag fick 8 betapred.När det gått 30min o jag inte var mkt bättre fick jag 4till.
Efter ytterliggare 30min var jag lite lite bättre men fortfarande väldigt svullen.
Mamma skickade då sms till tant Anna,hon är på sem så hon skickade lite råd o att om ej svullnaden gick ner skulle vi kontakta akutvet.
Så det gjorde mamma.De talade länge fram o tillbaka o hon vart oxå brydd då ej svullnaden gick ner.
De kom fram till att jag fick äta lite om det gick bra för mej att svälja o det gjorde det så jag fick lite mat.
Mamma tyckte inte att jag skulle behöva vara hungrig oxå ovanpå allt.

Nu har det gått 3 tim sen chocken kom o jag är nästan helt återställd.Akutvet ringde igen för o kolla hur det var med mej o det är mamma jätteglad för.
Vet blev jätteglad då jag mår bättre.
Jag får dock inte busa o leka för hårt nu de närmaste dagarna eftersom kroppen varit så sjuk.
Men det passar mej o mamma ganska bra...hhihiihih...vi e ju 2 latmaskar;-))lr soffpotatisar om ni så vill.

Usch detta blev ju ninget kuligt inlägg precis....men men...så kan d ju vara ibland.Mamma har iaf lovat mej att jag ska få sova i hennes säng inatt så nåt bra för det ju med sej ;-)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar