VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

olga ser på tv

olga ser på tv
mamma stör mej inte..

Olga fryser!

Olga fryser!

onsdag 28 juli 2010

RESAN!!!

Ja då kom vi iväg till slut på fredagseftermiddagen/kvällen.
Va mkt bestyr före mén var skönt då vi väl kom iväg.

Vårt första stopp blev i Sundsvall där mänskligheten satt o svulla i sej på mcD men vi då??..vi hade fått mat hemma!!jo visst hade vi det...men...smakar väl inte lika gott va!!suck att de aldrig lär sej..

Sen bar det vidare ner hela vägen till Västerås med stopp för kiss o tank pauser lite varstans.

När vi kom fram va kl 3 på morgon.Vi satt i bilen o försökte sova men de va då inte så lått så mamma tog en promenad o sen bestämde dej sej för att åka o köpa nåt o äta...IGEN!!...

Vi åkte till en mack där de köpte varsin macka..som vi inte fick smaka på denna gången heller...GGGGRRRR

Sen sov de 2 tim o då var det dax för o lasta av..vi fick mat o fick springa lite o sträcka på oss osv...va redit härligt.

Tältet kom upp o så även våra burar.Det är skönt att vi har tältet för då slipper vi all blåst o ev SOL...fast jag ska då erkänna att kan inte mänskligheten sitta där så tänker då inte jag vara tyst!!jag gnäller skriker o knorrar tills nån av dem har vett o komma o sitta hos mej..nån ordning får det då allt vara på torpet!!

Vi var 11 st som tävlade i min klass..vi skulle varit 12 men av nån anledning...så fick ej Alice va med;-))..kan de ha varit mitt fel tro??

Det är ju så här att hon har slagit mej var gång utom 1 så jag tänkte att om jag skrämmer upp henne o nafsar henne lite snyggt i öronen så får hon ju inte ställas..men det tänker jag ej avslöja för mänskligheten för de tror ej att jag e så smart ;-))tji fick dom..hahahaha..

Denna gången skulle vi stå på ett "bord" o det gillade inte jag men mamma envisades med att ta upp mej dit så..ja jag gjorde mitt bästa...veka mellanhänder fick jag..men hur tusan ska man kunna stå grant när man står på ett brutak??fattar domaren inte att stå på rutor är svårt...knäppgök!!
Härliga kraftfulla tänder fick jag...ja jdet hade jag väl vsat i fredags;-OO...nåväl kritiken kommer i sin mapp.

Jag fick en 1a så kom vidare...sen gallra hon ut så det blev 7kvar men jag fick ej va nån av dom..trist men men...mamma blev asförbannad hahhaha...som vanligt..men det bästa är att det är inte på mej utan på domaren.Jag fick mej en helt egen korv när vi va klara hihihih...MUMS!!.

På natten sov vi på hotell o jisse amalia såå mysigt det var!var första gången för mej.iaf sen jag flyttade till mamma.

Sen på sön var det åter dax då bar det till Köping för en ny utställning.Det regnade o blåste o va inte alls trevligt..men men...det var ju inboakt så det var ju bara o ställa upp...
Jag visade dock att jag inte alls var intresserad men det fatta dom ju inte..
Pappa gick med mej för första gången för mamma säger at det är hennes fel att det ej går bra för oss..
Men för att visa dels mitt missnöje o dels att hon har fel så satte jag mej o SKET i ringen när det var min tur!!!hahahaha där fick dom!

Hade de fattat innan så hade jag ej gjort det men nångång måste de ju inse fakta.

Jag fick en 2a o åkte ut men det berodde ej på att jag sket hiihhiih...hade för långt hår på svansen o var för ointresserad tyckte den italienske domaren...

Alice däremot kom 3e bästa tik med CK!!GRATTIS halvsyrran gläds med dej åt din framgång!!
Att du tom slog Grace är helt ofattbart!!det trodde jag var helt totalt omöjligt för oss gröngölningar;-))

Vi åke sedan tillbaks t Västerås o sov en natt till på hotellet.var sååååååå underbart..hoppas verkligen vi kommer göra det fler ggr.

På månd började vi så smått hemresan.Vi tog det lugnt o passade på att shoppa lite.Jag fick följa med in i några affärer o i en av dom så fick jag prova ut en härlig dyna.Den är benvit med ludd som ser ut som rosor o sååååååå skön o ligga på!!sover på den nu på nätterna;-)

Vi va hemma runt 1 på natten o de va ganska skönt o komma hem till sitt eget.

Jag hoppas nu att mamma lärt sej att jag INTE vill ställas ut 2dagar idag för då kommer jag protestera igen genom att skita i ringen ;-))

För att summera det hela så var det en helt fanstiskt resa o jag fick träffa massa trevligt folk så hoppas det blir en återresa igen nästa år.

Väl Mött ALLA!

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar