VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

olga ser på tv

olga ser på tv
mamma stör mej inte..

Olga fryser!

Olga fryser!

tisdag 8 juni 2010

Sön-utställning, Mån-vilodag!


Hej alla <3
Nu har jag äntligen vilat upp mej lite efter söndagens utställning.Jisses vilken påfrestning det var!
Mamma kliver upp i OTTAN!!!Jag tittade på henne o trodde hon va tokig hahahha..
Vi fick mat o rastning o sen in i bilen kl 7!!!!på morgonen!

Väl framme i Lycksele träffade vi Buddha o hans gäng.Håkan o Pernilla sammanstrålade vi med utanför Åsele o där fick jag o Alice springa lite i skogen.
Jag var lite ouppfostrad så jag fick gå in i bilen...JA mamma,jag VET att man ej ska springa över stora vägar men när det luktar gott e d faktiskt lätt o tappa bort sej..FÖRLÅT!

Vi fick vänta nästan ända till kl 14 innan det var vår tur o visa upp oss.Trist o vänta så länge så jag satt o ylade o underhöll alla ;-)trist nog var det inte alla som uppskattade min sång...trots att de va nationaldag o allt..så otacksamma en del kan vara ;-)

Vi var ett härligt gäng,en skön samling kan man då säga.
Håkan som e sååååå blygen gjorde bort mamma så hon fick gömma sej hahahaha...inte ofta man ser morsan rodna men han lyckades ;-))

Nåväl jag o Alice fick gå in samtidigt i ringen.Mamma fick springa först...springa..det är ju synd o säga..hon måste träna mer...när ska hon fatta??
Sebbe gick med Alice o han gjorde det med bravur.
När Domaren Anna studerat oss så sa hon...ojojojoj detta va svårt..detta va mkt svårt!
O så fick vi kuta 2 varv till hahahhaha mamma frusta som en ko hihihih..
Alice fick vinna över mej idag men det gör absolut inte ett smack.Ska nån slå mej så e d bara henne jag unnar det.

Sen va det dax för bäst i rasen o tror ni inte på tusan att Alice slår Buddha där!!
GRATTIS syrran det gjorde du bra!(synd bara att de va Buddha för vi gillar ju honom helskarpt)

Som om inte detta räckte så går Alice o blir BIS 3a!!!Helt otroligt kuligt!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS <3

Hela hemvägen kvällen o natten sov vi utan o gå ut vi va såååååååååå slut...fast mamma o Jennica gillade nog det för de såg slöa ut de med ;-)

Månd tillbringade vi bara hemma i lugn o ro inte många knyck här inte...

Idag e det ti.
Pappa kom hit som tur var så jag fick komma ut o kissa.mamma e ju slut ännu hihihh..men hon får skylla sej själv jag har sagt till henne att hon måste träna!

Alice o jag håller just nu på o riva lgh men vi leker o har superkul!

Ikväll ska vi på bingo.Hoppas mamma får vinna en liten slant så vi kan gå på fler utställningar,tycker synd om henne för hon vill så gärna men ekonomin e så skral...

Ja nu ska jag vila litta.

TJINGELING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar