VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

olga ser på tv

olga ser på tv
mamma stör mej inte..

Olga fryser!

Olga fryser!

torsdag 17 juni 2010

städdag,Alice kommer,bridge

Hej ALLA glada som vill läsa om mej o mina äventyr.

Mamma fick ett ryck idag så vi har dammat dammsugat o torkat alla golv.Jag tycker hon va lite taskig för jag fick inte bita i varken dammsugaren lr i moppen!
men fint bidde det här ;-)

Mitt emot här där vi bor ligger det en blomsterhandel o idag höll de på för fullt o förbereda inför marknaden.Jag tycker det var jätteintressant o låg på vår balkong o spanade.
Hade ju en liten förhoppning att jag skulle få se deras granne snygge svarta påg men...nä han lös med sin frånvaro.

Pappa kom o hämtade oss så vi åkte till honom så mamma,pappa,Håkan o Pernilla spelade litta bridge.
Mamma o Håkan spöade skiten ur de andra hihihihi...

Å vet ni vad mamma hållit hemligt för mej??jo att det finns 4!!!kattbebisar.Hon har ju bara visat dem en o en..visst tyckte jag att de va litta konstigt att de bytte kläder lite då o då men....NU har jag fattat!!
Jag gick in o hälsade på dom alihopa o deras mamma Bagheera va jättesnäll o lät mej smaka o pussa på dom :-D.
Tror hon märkte att jag kom så försiktigt jag nånsin kunde o titta mej noga för så att jag ej råka kliva på nån av dom.
Dom springer ju omkring litta både här o där hihihi...överallt o ingenstans precis samtidigt.

Om ni stör er på hur jag skriver så beror det på att jag försöker lära mej litta skånska.Mamma envisas ju o prata det så jag måste ju försöga lära mej o fatta litta;-))

Nu ligger jag på soffan o väntar på att Alice ska komma hem..saknar ju min bästis ;-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar